Читаємо з дітьми твори В.Сухомлинського
_____________________________________
Фінансова грамотність для дітей
__________________________________________________
ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО КОРОНАВІРУС
_______________________________________
ПОРАДИ БАТЬКАМ НА ЧАС ПАНДЕМІЇ
_______________________________________
КАРАНТИН З КОРИСТЮ
______________________________________
БЕЗПЕКА ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
_____________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Як дитина вчиться одягатися
Вчити дітей одягатися самостійно треба досягши дворічного
віку, коли дитина зможе скидати шкарпетки чи сорочечку, а в трирічному віці
більшість дітей одягаються самотужки. Ви можете заохотити до цієї незалежності,
купивши одяг, з яким легко впоратися, і дозволивши малюкові одягатися і
роздягатися, наскільки його вистачить.
Як допомогти:
· Дайте дитині досить часу; якщо Ви не поспішаєте, то не
будете дуже роздратовані її повільністю.
· Покладіть одяг у тому порядку, в якому дитина повинна його
одягти.
· Купіть штани чи спіднички з еластичним поясом. Ніколи не
одягайте хлопчика дошкільного віку в штани з застібкою-блискавкою: він може
прищемитися.
· Вибирайте одяг з великими гудзиками і защібками.
· Навчіть дитину застібати гудзики знизу догори.
· Попросіть її вибрати “улюблену” ногу і позначте черевик,
щоб вона могла правильно взуватися.
· Уникайте курток з замками, що розщіпаються в обидва боки.
· Та якщо потрібна Ваша допомога, то перетворіть це в гру:
грайте у піжмурки, одягаючи вбрання через голову.
· Якщо дитина одяглась, то нехай залишається як є, навіть
якщо вона має неохайний вигляд.
Вибір взуття
Для малюків найкраще вчитися ходити босоніж. Це добре для
рівноваги і формування нормальної ступні. Коли дитина починає виходити надвір,
то їй звичайно потрібне взуття, але навіть тоді дозволяйте їй ходити босоніж
скільки хоче. Взуття потрібне лише для захисту ніг, а не для підтримки, - це
робитимуть м’язи. Купуйте взуття за допомогою спеціаліста, який виміряє довжину
і повноту ступні. Перевіряйте розмір ступні що три місяці.
Яке взуття шукати для дитини?
· Закриті сандалі із застібкою. Відстань між великим пальцем
і носком черевика повинна бути 0,5-1,25 см - не більше і не менше. Широкі носки
забезпечать вільний рух пальців всередині.
· Сандалі з відкритими носиками. Застібка не повинна
стискати ступню. Ваша дитина легко упорається з пряжками. Рубці повинні бути
акуратними, щоб не натирати дитині шкіру ніг.
Яке взуття треба купувати?
Будь-яке шкіряне чи полотняне взуття забезпечить зручність,
якщо добре виміряна довжина і ширина ступні дитини. Ви можете помітити, що
дешеве взуття (полотняні кросівки) практично не має половинних розмірів і різної
повноти. Це стосується і високих гумових чобіт, однак вони потрібні для
прогулянки у вологу погоду. Купіть їх більшими на розмір, проте підберіть
устілку.
_________________________________________________________________________
(Консультація
логопеда)
Формування мовлення дітей
дошкільного віку - одне з головних завдань виховання, бо оволодіння рідною
мовою тісно пов'язане з розвитком мислення дитини, з пізнанням навколишнього
світу. Довколишній світ входить в життя дітей поступово і спочатку малюк пізнає
найближче оточення. З часом життєвий досвід дитини збагачується. Важливу роль у
цьому відіграє щоденне спілкування з батьками, в процесі якого формується
мовлення малюка. Саме воно сприяє перебудові психіки дитини, дозволяє їй
сприймати явища більш свідомо. Тому так важливо турбуватися про своєчасний
розвиток мовлення дітей, приділяти увагу його чистоті і правильності.
Батьки - перші, хто забезпечує
розвиток мовлення дитини. Вони повинні, насамперед, добре знати рівень розвитку
малюка в цілому і мовлення зокрема. Для цього слід з'ясувати:
1. Чи вміє дитина узагальнювати предметний ряд та
виділяти в ньому зайвий предмет, а також зайве слово з семантичного ряду.
2. Чи засвоїв малюк граматичну будову
мови (узгодження слів за відмінками, числівника з іменником; використання
прийменників; утворення множини від однини; використання зменшувально-пестливих
суфіксів).
З. Стан фонематичного слуху (розрізнення звуків,
схожих за артикуляцією, але різних за звучанням, наприклад: т - д, с - з, п -
б).
4. Рівень розвитку фразової та зв'язної мови; вміння
виділяти і називати частини предмета, частини тіла живої істоти.
5.Рівень розвитку психічних процесів: мислення,
уваги, уяви, пам'яті. Дорослий ставить ці запитання собі, аби їх з'ясувати. З
дитиною ж він грає, підібравши відповідний матеріал до кожного з цих питань.
Батьки повинні знати, що недоліки звуковимови у ранньому віці (від 1,5 до 2,5
років) пояснюються недостатнім загальним розвитком дитини і не сформованістю її
мовнорухового апарата.
Вже у 4-5 років порушення звуковимови вважається
патологією. Більш розвинені діти починають самі помічати вади і нерідко
дуже хворобливо переживають
це. Вони соромляться
говорити, уникають слів із звуками, які вимовляють неправильно. Недоліки
мовлення позначаються і на психічному розвитку особистості. Такі діти,
здебільшого, пасивні, нервові, зневірені у власних силах, неуважні, погано
контактують з оточуючими. Батькам необхідно знати, що причинами порушень вимови
і недостатнього розвитку фонематичного слуху є не тільки дефектна мова людей з оточення, а й перенесені в ранньому віці інфекційні хвороби, хронічні пневмонії, хронічний тонзиліт, аденоїди, захворювання вуха, яке приводить
до зниження елементарного слуху, ураження мозку, викликані травмами. Порушення
фонематичного сприймання приводить до того, що дитина не сприймає на слух
близькі за звучанням або схожі за артикуляцією звуки мови.
Через це її словник не поповнюється словами зі звуками, які дитині важко
розрізняти, і починає відставати від норми. З цієї ж причини не формується
правильно граматична будова мови. Все це разом приводить до загального
недорозвитку мовлення, а це, в свою чергу, стане причиною порушення письма і
читання.
Щоб слухомовні недоліки у дитини не закріплювалися і з
віком не переходили у звичку говорити неправильно, їх необхідно своєчасно
визначити і ліквідувати. Найбільшої ефективності ця робота набуває з дітьми
дошкільного віку, тому що нервова система у них тільки формується, а умовні зв'язки в корі головного мозку досить
швидко і легко перебудовуються.
Важливе значення має
співпраця логопеда з батьками.
Працюючи з дитиною дома батьки повинні пам'ятати:
І. Ігри-заняття дають змогу досягти великих успіхів в усуненні мовних
недоліків.
2.Заняття необхідно
проводити протягом 20-30 хвилин.
3.Примушувати дитину не можна. Слід
вибрати час, коли дошкільнику цікаво буде фати.
4.Необхідно чітко дотримуватися всіх рекомендацій
логопеда.




Немає коментарів:
Дописати коментар